Szalonetikett fordítva
Avagy mi várható el egy műkörmös szakembertől?

Egyéb

2017-01-23 18:48:46

Ha már készítettünk a vendégeknek szalon etikett leírást - akkor úgy gondoltuk, hogy most leírjuk, hogy mi várható el egy profi műkörmös szakembertől. 

 

(0): Minden szalonban dolgozó, vendégeket fogadó körmöstől elvárt - és kötelező - az OKJ-s végzettség.

 

1: A szalon körmösétől / körmöseitől egyaránt jólesik a vendégnek - még ha nem is hozzá ül le szépülni a vendég - ha mindegyik szakember köszön neki.

 

2: A körmös a megbeszélt időpont előtt legalább 5-10 perccel érkezzen meg, hogy elő tudjon készülni a vendég pontos fogadására. Átöltözve, vagy kötényben készen áll a kezdődő munkaidőre.


2+1: Ha megoldható kávéval, teával kínálja az előbb érkező vendéget. Praktikus egy kávégép, vízautomata elhelyezése a szalonban, hogy a szépülés egy relaxációs élmény is lehessen.

 

3: A körmös környezete sok mindent elárul róla. Alapelvárás a tiszta és fertőtlenített eszközök, gépek és a professzionális alapanyagok tégelyeinek letakarítása is. A vendég sem szívesen látja azt, ha a tégelyek és üvegek ragacsosak és porosak. 

 

4: Új tégelyek, olvasható felíratok. Ha egy tégely vagy eszköz elkopik, elhasználódik akkor bizony cserélni kell! Egyenesen kötelező az alapanyagok olvashatósága, hiszen a tégelyeken szereplő összetevők fontos információs tartalommal rendelkeznek, akár a körmös, akár a vendég számára. 
TIPP: tégelyek tisztítására arra alkalmas törlőkendő ajánlott!

 

5: A vendég számára legmegfelelőbb technika alkalmazása. Ehhez megfelelő, biztos tudás szükséges. Pár havonta elvárható, hogy a körmös szakember továbbképzésekre járjon, hogy vendégeinek a legtartósabb körmöket tudja elkészíteni.


A szakember ne ijedjen meg, ha díszíteni kell egy körmöt!  A vendégek szeretik és igénylik a mintákat. 


Ne fájjon! A híres mondás itt NEM állja meg a helyét: "A szépségért meg kell szenvedni!"

 

6: Pár havonta legalább 1-2 új szín beszerzése, az aktuális trendeknek és évszaknak megfelelően. A SlyNails Körömstúdióban a Crystal Nails szinte teljes színpalettája elérhető gél-lakkokból, zselékből és porcelánból. 

 

7: Kedves, figyelmes kiszolgálás, a vendég kedvében járás! A kért minta elkészítése, törekvés arra, hogy a kért minta elkészüljön. Amennyiben mégsem tudja elkészíteni azt, akkor a következő alkalomra tanulja meg, gyakorolja be, esetleg szerezze be a kívánt színt vagy díszítő anyagot.


8: Szép és tartós munka! Ez alap! Amennyiben a körmös még nem tud minőségi munkát kiadni a kezei közül, szalonban még nincs helye!


9: Garancia a körmökre. Változó, hogy melyik szakember mennyi garanciát vállal az általa elkészített körmökre. A SlyNails Körömstúdió garanciális feltételeit itt olvashatjátok.


10: Az elkészítési idők változhatnak - hiszen a szakemberek is más személyiségűek - de általánosságban elmondható, hogy ami túl gyorsan készül el, ott sajnos valamilyen fontos lépés kimarad a körmözésből. A vendég jogosan várja el, hogy a körme túl sokáig se készüljön, ha mégis a normálnál több ideig tart a szépítkezés, akkor igyekezni kell a vendéget erről előre tájékoztatni.


11: Időpontok betartása! Amennyiben a vendégtől is elvárható az, hogy időben érkezzen és jelenjen meg a megbeszélt időpontban, ugyanannyira igaz ez a szakemberre is. Ha mégis lebetegszik a szakember, akkor azonnal, minél korábban tájékoztatni kell a vendéget. Törekedni kell egy másik időpont biztosítására, vagy egy hasonlóan jó és megbízható körmös ajánlására ezekre a kellemetlen helyzetekre. 


12: A vendég nem csak szépülni érkezik, hanem pihenni is szeretne, beszélgetni a szeretett körmösével. Ehhez elengedhetetlen, hogy a körmös a vendégre koncentráljon, ne lógjon a telefonon. 
Amennyiben a vendég nem igényli a beszélgetést, azt is tiszteletben kell tartania a körmösnek! A folytonos telefonálás ekkor sem elfogadható!


13: Ha beszélgetne a vendég, azt biztosan nem hallja szívesen, hogy a körmöse mennyire fáradt és beteg.
A vendég nem szívesen hallgatja azt, ahogy az előző vagy másik vendéget kibeszélik a szakemberek. Tiszteletben kell tartani a vendégek magánéletét!


14. A körmös szakember a szolgáltatás befejeztével megköszöni azt, hogy a vendég ismét őt választotta.


15: A körmös ne várja el a borravalót! Amennyiben mégis kapna, köszönje meg!


16: A körmös árlistája legyen elérhető bármikor. A szalonban kifüggesztve, jól látható helyen legyen, amelyről bármikor tájékozódhat a vendég. Amennyiben mégsem sikerül értelmezni valamit, a körmös szakembertől lehessen előre kérdezni, hogy mi, mit jelent vagy mennyibe fog kerülni.

 

A SlyNails Körömstúdió mindig arra törekszik, hogy minden vendége elégedetten távozzon. Reméljük ezt az összefoglaló cikket örömmel olvassák mindazok, akik rendszeresen vagy alkalmanként szépítik körmeiket. Ha szerintetek valamit kihagytunk vagy megosztanátok valamit, akkor kommentben megtehetitek a cikk alatt. 


Magyarországon jelenleg közel negyed millióra tehető azoknak a gyermekeknek a száma, akik hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetű családban cseperednek, közülük pedig nagyjából hétezren élnek átmenetileg vagy tartósan gyermekotthonokban.A szegénységre vonatkozó „steril” tudományos ...

Tovább

"Balázsi Szilvia munkáit nézve azon gondolkodom, hogyan jut ennyi kreativitás, finom érzék egyetlen fiatal lány szívébe? Igen, szívébe, mert ezt a tevékenységet csak szívből lehet igazán végezni. Szilvi egy gyönyörű szalont vezet, ahol óránként gyönyörű körömvarázslatok születnek keze munkája nyomán ...

Tovább

A Trendmániában ez alkalommal is a Crystal Nails szállította a legújabb trendnek megfelelő körmöket, ezúttal Nagy Adri a TigerEye CrystaLac termékcsaládból választhatott. A föld színeiben tündöklő, tigrisszem hatású körmöt Balázsi Szilvi, a SlyNails Körömstúdió oktató műkörmöse készítette. Adri ...

Tovább

Sajtótájékoztató keretében mutatkoztak be a 2015-ös év Magyarország Szépe jelöltjei, 21 lány közül választják ki a legszebbet. A Miss World Hungary 2015-ös versenye elkezdődött. Idén több, mint ezer jelentkezőből 200-an kaptak meghívást a a középdöntőbe, belőlük választotta ki a szakmai zsűri a ...

Tovább

Balázsi Szilvi, a SlyNails szakmai vezetője felkérést kapott a Trendmánia és a Crystal Nails csapatától. Bemutatkozhatott a műsorban, és megmutathatta, mit is tud kihozni egy gél-lakkos körömből. A téma: Nőnap. Ezen alkalomból egy kékes-zöldes 3step CyrystaLac került Zita körmére, az új tavaszi ...

Tovább